Saturday 30 October 2010

新招

以前来自中国的职业乞丐从不开口说话,唯恐一开口就暴露身份。现在大家都已经知道这些丐帮来自何方,所以他们不再闭口,开始用新招讨钱。

今早在嘛嘛店打包早餐,一对年长男女来到嘛嘛店,一张张桌子走去。男的拉二胡,女的尖声唱,唱的不知是京剧还是小调,唱呀唱,唱到顾客受不了,有的用一张纸币打发,有些狠下心肠挥挥手。

我担心他们来到我面前时不知应该如何反应,给的话就是付钱给他们的代理人,也助长非法引进职业乞丐勾当,不给的话又于心不忍。

在我坐立不安的时候,店员挥手把他们赶出去了,不过相信很快又会在小贩中心,点心店或咖啡店碰上他们,假和尚和职业乞丐已成了这里的街头即景。

3 comments:

Anonymous said...

Indeed these chinese beggers are managed by a sydicate, they came with a van and some even equiped with loud speaker and record players and sing through their way out, especially in Pasar malam areas. They asked for sympathy and for sure some fellow citizens were do a favour by dropping some money into their boxes or container. At the end of their shows they were again picked up by their sydicate leaders.
Infact, the immigression and police force should not allow such event to be happened and strictly prohibitted to visit our country on this purpose.

A Paren

键轩惠娘 said...

我试过给一个之后一大堆来,不敢给了。

薰衣草夫人 said...

我通常都低头不看他们,怕抬头会心软.