Wednesday 17 November 2010

矛盾

同事七年前乳癌治疗痊愈了,没想到七年后癌细胞卷土重来,不得不申请长假抗战。

老大中学时很敬佩的一位老师也转来坏消息:第三期大肠癌。

近来听到的都是健康问题,叫人提心吊胆。

早上跟老公去行山之后一起去巴刹买菜,我提议吃清谈些,便买了瘦肉要煲粥当午餐,也买了油条以便配粥吃。

回到家里,在准备煲粥的时候,像往常一样,老二问午餐吃什么。我唠唠叨叨地说谁谁谁得了癌症,我们要吃清淡些,要注意健康。。。。

“油条不是最不健康的么?为什么又买?”

又一个矛和盾的故事。

6 comments:

薰衣草夫人 said...

我承认我们很多时候都在明知故犯....

koon said...

我买了atta flour 要做 chapati。我公司那七十几岁非常注意养生的GM 强力推荐把它当主食。

simple woman said...

chapati是锡克人的主食,吃多了会不会像他们那么大只?:)

Xweing said...

Hahaha... eat more salad la... and do more exercise

Anonymous said...

Health care must be taken as early as young age, just like a plant it must be look after since its planting and provide enough of water and sunlights beside manuring whereever is necessary.
Our body resistance is through long accumulation of weaknesses and supposed foods and envirolmental hazaads are the main factors besides genes of origin.
It is necessary to adopt a healthy way of livings. Sleeps, foods consuming and regular exercises must be in a systematic life style. Furthermore control of daily diets so that body resistance and deficiency must not be neglected inorder to keep strong and healthy to his body.

A Parent

杉叶片片 said...

呵呵~我看到你买油条时就想到了:)